Slitna toppar? Inte nu längre

Ja, nu förtiden är de mycket plattång, hårspray och massa annat som används i håret. Tillslut får man ju slitna toppar. Detta inlägg kommer bli lite nytt. Jag får frågor på pea, om jag skriva lite om modet. Och de är faktiskt en grej jag tänkt på rätt mycket. Så nu börjas de!

Du får slitna toppar av de mesta.
- Tvätta håret för ofta
- Plattar håret
- Hårspray
- Inte borstar håret
- Av solen
- Färgning
image84
Bild tagen av Google! Det kallar jag slitna toppar.


Och massa andra saker. Det enda man kan göra är..saxen. Visst tror man att alla dessa krämer, spray för slitna toppar hjälper, men icke. Jag hatar att gå till frisören, så jag klipper mig själv. Säger man till frisören att hon/han ska klibba 2 cm klipper hon/han 5 cm. Vilket är rätt mycket. På sommaren vill man självklart ha ett långt fint hår, oftast. Har man kort hår har man inte så mycket att oroa sig för. Dessvärre för folk med långt hår, eller dom som sparar till långt hår.

Klipp håret i topparna, de växer mycket snabbare och när du klippt de kan du använda lite saker till håret, som ger näring och som gör satt man inte måste klippa de så ofta.
- Du måste inte gå till frisören, de finns att köpa i vanlig affär!

Jag har då ett speciellt schampoo, balsam och inpackning och en liten "after creme".


image88image90image87

Schampoo:
massera bara in tills de löddrar, skölj ur.
Balsam: ta en klick balsam, men endast i topparna. Tar du in i hela håret och undrar varför håret är helt ur volym? Ja, de är för du tar balsam i hela håret. Ta endast i topparna!
Inpackning: ta en liten bit av inpackning 1 gång i veckan, max 2. Ta i topparna och låt verka i ca 2 minuter. Medans du har den i, kan du göra andra saker medans, raka benen, tvätta kroppen eller ansiktet. Det är bara ett plus på köpet. Köp en bra scrubsmask som du har i ca 2-5 mintuer, så kan du ha inpackning i medans, eller?
After creme: de står på flaskan hur man gör. Det är olika på alla. Men ofta tar med 1-2 klickar och lägger i håret. OBS! Tar du för mycket blir de fettigt. Skölj er ur!

Detta schampoo, balsam och inpackning har jag användt i ca 5 månader nu och jag är rätt nöjd. Snart ska jag pröva nytt, men är så fast i dom här.

Jag hoppas ni fått någon hjälp i alla fall. Tänk nu på håret!
Det kommer mer snart, ta hand om er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Msn kanske?

Din blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0